AVO Blog Interview met One Piece: Pirate Warriors 3 executive producer Hisashi Koinuma

De mechanismen van Dynasty Warriors, waarin je het opneemt tegen hele legers aan vijanden op eenzelfde map, is al langer een ongelooflijk succes. Geen wonder dus dat het genre niet alleen bij deze ene serie bleef hangen! De One Piece: Pirate Warriors reeks is hier een mooi voorbeeld van. AVO Blog kreeg begin april de kans om de executive producer van de derde titel, Hisashi Koinuma, te interviewen! Deze game komt deze zomer in augustus al naar Europa en Amerika voor de Playstation 3, Playstation 4 en Playstation Vita via de Playstation Network en PC via Steam.

OPPW3

AVO Blog: De One Piece: Pirate Warriors-serie loopt als een trein. Hoe is het allemaal begonnen?
Hisashi Koinuma: Zoals jullie misschien wel weten, werkten Tecmo Koei en Bandai Namco toen aan Dynasty Warriors: Gundam, wat een ontzettend succes was. Op dat moment werkte producer Nakajima-san aan de One Piece franchise en hij had interesse om de Dynasty Warriors gameplay naar een One Piece game over te brengen. Zo geraakte ik in gesprek met de producer van de Gundam franchise bij Bandai Namco om te zien of het mogelijk was. Niet veel later bespraken Nakajima-san en ik de uitwerking ervan en werd het idee realiteit.

AVO Blog: We kunnen ons voorstellen dat het omzetten van anime-inhoud naar een ander medium niet zo makkelijk is als mensen misschien zouden denken. Wat was de grootste uitdaging bij het maken van deze One Piece game?
Hisashi Koinuma: De grootste uitdaging voor ons was dat, ondanks het feit dat de One Piece personages menselijk zijn en er menselijk uitzien, ze op heel speciale, unieke manieren aanvallen. Armen rekken bijvoorbeeld meters lang uit en net die bovenmenselijke krachten zijn een uitdaging om goed te reproduceren.

AVO Blog: Het eerste spel had stukken vol puzzels en exploratie terwijl Pirate Warriors 2 deze niet had. Krijgen we opnieuw vergelijkbare elementen te zien in Pirates Warriors 3?
Hisashi Koinuma: De actie voor Pirate Warriors 3 is gebaseerd op deze uit het voorgaande spel, Pirate Warriors 2, wat betekent dat ook in dit spel de puzzels en exploratie uit het eerste spel niet terug komen. De stages zijn echter wel groter dan deze uit het tweede spel.

AVO Blog: Welke nieuwe features mogen we verwachten in Pirate Warriors 3?
Hisashi Koinuma: Een eerste nieuwe feature is de Kizuna System. Dit systeem laat je toe om vrienden op te roepen voor extra support naarmate je meer vijanden verslaat en zelfs een Bij een combo ‘Kizuna Rush’ uit te voeren bij een volle meter. Met elk personage dat je extra op kan roepen, worden de combo’s ook steeds sterker. Een andere feature is de ‘Treasure Events’. Treasure events zijn de kleinere gebeurtenissen die ook terugkeren in de originele manga en anime. We hebben ons best gedaan om ook deze kleinere gebeurtenissen te reproduceren in de game, wat de hard core One Piece fans zeker zullen waarderen.

AVO Blog: U haalt al een klein onderdeel van het verhaal in dit spel aan met de Treasure Events. Welke grotere verhaallijn zullen we te zien krijgen in One Piece: Pirate Warriors 3?
Hisashi Koinuma: In de verhaalmodus, die je in het spel terugvindt als de ‘Legend Log’ modus, zullen spelers het verhaal die ze kennen uit de manga en anime ervaren. Anders dan bij Pirate Warriors 1 start het verhaal nu van bij het begin, waarin Luffy zijn thuis verlaat, en loopt het verder tot en met de Dressrosa Arc. Maar zoals je misschien wel weet, is dit hoofdstuk in de manga en anime nog niet afgewerkt. Omdat we de spelers wel een mooi einde wilden meegeven, waren we genoodzaakt om vanaf dat punt met originele content te komen. Verder is er ook de ‘Dream Log’ mode waarin spelers ‘droom personages’ kunnen gebruiken. De Dream Log heeft 37 speelbare personages en omdat deze modus los hangt van de officiële verhaallijn, zal elk personage een eigen volledig originele storyline hebben. In totaal zullen er 82 storyline elementen die we speciaal voor dit spel gecreëerd hebben.

AVO Blog: One Piece: Pirate Warriors 3 zal voor de eerste keer ook via Steam worden verdeeld. Betekent dit dat we op de meeste platformen online multiplayer mogen verwachten?
Hisashi Koinuma: Two player co-op, zowel online als offline, zal aanwezig zijn voor PS4, PS3 en PS Vita. Dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn voor de Steam-versie van het spel. Voor het ogenblik is enkel de local two player co-op bevestigd. We zijn nog steeds aan het onderzoeken of we de online modus ook naar Steam kunnen brengen. De kans is er dus dat deze de online co-op niet zal dragen. Het spel ondersteunt natuurlijk wel de Steam gaming control pad en er zullen meer Steam Trophees te verzamelen zijn vergeleken met de Playstation versies.

AVO Blog: Zo zijn we alweer aan de laatste vraag beland: Als je One Piece: Pirate Warriors 3 in slechts drie aspecten zou moeten samenvatten, welke zouden dat dan zijn?
Hisashi Koinuma: One Piece Pirate: Warriors 3 kunnen we samenvatten als een mix van Pirate Warriors 1 en 2 waarbij we focussen op de verhaalelementen uit het eerste spel en de gameplay elementen uit Pirate Warriors 2. We hebben zoveel feedback ontvangen bij de vorige games dat we besloten om de onderdelen die de fans het leukst vonden in beide games aan elkaar te koppelen. Een laatste aspect is dat we ook de laatst uitgebrachte episode uit de manga en anime in dit spel hebben kunnen implementeren. Deze drie zaken zijn wat One Piece: Pirate Warriors 3 om gaat.

Een leuke game voor alle manga-fans dus! One Piece: Pirate Warriors 3 is vanaf augustus 2015 te downloaden voor PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita en PC via steam.

Zoals gewoonlijk sluiten we ook dit interview af met bedankjes. Mijn grootste dankwens gaat natuurlijk uit naar Hisashi Koinuma en zijn vertaler die niet alleen het interview opfleurden met hun enthousiasme, maar ook een deeltje herhaalden toen mijn Skype even besloot om uit te vallen. Verder gaat mijn dank ook uit naar de mensen van Namco Bandai Entertainment Europe voor het organiseren van dit interview en Day One voor het bieden van deze kans. Als laatste wil ik nog de jongens van Gametown, jong game designer Phillip Scott en natuurlijk de leden van AVO Forum danken voor de hulp bij het opstellen de vragen! Jullie krijgen allemaal knuffeltjes van mijn lieve dikke Britse Korthaar.

Spitch TVB

De immer drukke Spoiler Bitch met een zwak voor Britten en Japanse game-personages. Mythologieën en fantasiewerelden zijn haar ding, van muziek heeft ze echter minder kaas gegeten. Tekent de AVO-mascotte.

Eén gedachte over “AVO Blog Interview met One Piece: Pirate Warriors 3 executive producer Hisashi Koinuma

  • 1 May, 2015 om 09:34
    Permalink

    Gelukkig dat ze niet die puzzelsegmenten uit het eerste spel weer introduceren. Dat haalde het tempo wat uit het spel in mijn optiek.

    Reactie

Bedankt voor het lezen van een bericht! Laat je een reactie achter?